Miközben kérdezgetem őket és válaszolnak, elcsodálkozom, mennyire élesen látják a dolgokat, mennyi erő van bennük és milyen hihetetlen klassz gondolataik vannak. Ők négyen most friss végzősök és nagyon inspiráló látni, a lehetőségeket, ami körül veszi őket és hogyan teszik ezeket magukévá, melyikük, mit és mire tud majd használni.

Nagy Zsófi és Bercsek Orsi mutatkoznak be először, néhány nap múlva pedig két másik ígéretes tehetséggel készült beszélgetésünk jelenik meg arról, hogyan telt az elmúlt négy év, milyen munkatapasztalatokat szereztek az iskola ideje alatt, mi volt a diplomamunkájuk és mire készülnek a következő időszakban.

Nagy Zsófia 

Nagyzsófiportré.jpg„Az elmúlt négy évre visszagondolva szinte hihetetlen, hogy 4 év eltelt. Nagyon közelinek érzem, azokat az időket, amikor a sulit kinéztem magamnak és fura, hogy akkor még mennyire azt gondoltam, hogy az elején vagyok. Nehéz volt elképzelni, hogyan lesz ebből diploma. Közben annyira gyorsan elteltek ezek az évek, hogy nem is értem az akkori önmagamat.
A diplomamunkám címe „A RÉT”, ami egy közösségi, hallgatói tér, ami online és offline is működik. A lényege, hogy a különböző egyetemek hallgatóit hogyan lehetne összehozni egy helyre valósan és virtuálisan is, hogy mire kilépünk a suliból, már legyen egy élő kapcsolati hálónk, amiből később tudunk építkezni. Ez jelenleg valódi probléma; ha szeretnék keresni egy ügyvédet, nem tudom, hol keressem a Google-n kívül, ahol azt kapom, aki a legtöbbet fizeti a hirdetésért, nem azt, akiben megbízhatok. A RÉT erre nyújt megoldást.
Nagyon jó érzés, hogy itt vagyunk diplomásan és majdnem az egész osztály egyben csinálta ezt végig. Az osztály magja együtt maradt, bár voltak néhányan, akiktől sajnáltuk menet közben megválni.
Kemény volt ez a négy év és a két legfontosabb dolog, amit a szakmai tudáson kívül a sulitól kaptam, az a stressz tűrő képesség és az önbizalom.
Szokatlan, hogy ami most következik az nem egy nyári szünet, ami után be kell járni, hanem kezdődik élesben, amiért tanultunk. Miközben még olyan érzésem van, hogy folytatódik tovább minden ugyanúgy, mint eddig minden évben.
Az iskola ideje alatt az ismerősi körtől kaptam megbízásokat. Egy barátnőmnek készítettem arculatot a kezdő vállalkozásukhoz és máig én vagyok a grafikusuk, minden anyagukat én készítem.”

Bercsek Orsi

BercsekOrsolyaportré.jpg„A képzés nagyon erős volt, nagyon sokrétű gyakorlati tapasztalatokat adott; igazi grafikussá válhattunk ezek alatt az évek alatt.
Úgy érzem, hogy olyan szinten az életre nevelt ez az iskola, hogy így a diploma után máris csak a munkában gondolkodom és nem abban, hogy most nyáron pihenek és sok szabad időm lesz. Voltam egy állásinterjún és úgy fest, júliustól lesz munkahelyem, egy tavaly végzett lánnyal Duboczky Annával fogok együtt dolgozni.
Neki kell vágnom, mert megvannak a képességeim és ki kell őket használnom minél hamarabb.
Diplomamunkámban egy fiktív középiskola életét alakítottam át egy organikus grafikai rendszerré, mely az iskola kommunikációját támogatja. A diákok életét tanulmányoztam és kísérleteztem azzal, hogy az online világba milyen újításokat lehet még beilleszteni. Nem feltétlenül az volt a cél, hogy mit lehet leprogramozni, szerettem volna feladni ezzel a leckét a programozóknak.”

A RÉT

nagyzsófidiploma_3.jpg

nagyzsófidiploma_2.JPG

 

PLAZMOID - EGY KÖZÉPISKOLA KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZERE

bercsekorsidiploma_1.JPG

bercsekorsidiploma_2.JPG

 


A bejegyzés trackback címe:

https://visart.blog.hu/api/trackback/id/tr105349767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása