A művészeti oktatásban - azon belül is a felsőoktatásban – tanulni vágyók számára az évtizedekkel ezelőtti hegemónia után ma már van választási lehetőségük. Sokféle szempont és érv sorakozik fel a különböző intézmények mellett, arról, hogy kinek és miért lehet jó választás a Visart, Szigethy Anna, oktatási igazgató beszélt és a képeken a diákok munkái tanúskodnak.


„Kialakított struktúránk szerint iskolánkban kiscsoportos oktatás folyik, miközben a tanárok száma igen magas, sokan foglalkoznak a diákokkal. Fontos az is ebben a rendszerben, hogy egy-egy tárgy viszonylag hosszú ideig hallgatható, így a tanároknak lehetőségük van arra, hogy mindenkivel személyre szabottan foglalkozzanak és kövessék a diákok munkáját. Ez természetesen a diákoknak komoly előnyt jelent, hiszen folyamatosak a visszajelzések, így az iránymutatások szerint fejlődhetnek. „ – kezdi Anna az alapelvekkel.

Miben segíthet igazán egy diáknak, ha nem egy vezető tanára van, hanem több?
„Habár Magyarországon elfogadott a mester-szisztéma, amikor egy meghatározó tanár vezeti a diákokat néhány másik tanár segítségével, a Visart-ban inkább előnyben részesítjük a több mester rendszert, hiszen így a négy év alatt sok karizmatikus tanárt ismerhetnek meg, ezáltal gazdagodnak tapasztalataik. A tanárok nagyon intenzíven tudnak foglalkozni a hallgatók munkájával, többen vannak hatással rájuk, mire végeznek, így sokkal könnyebben és korábban meg tudják találni saját hangjukat, egyéni stílusukat. Ez aztán a diplomastandokon a végzéskor igen jól látható is a külső szemlélők számára is.”

BiroPetra pim arculat frissitas.jpg

 Amikor összeáll a tanrend, mire figyeltek különösen? Mennyire alapoztok az évek alatt kialakult tradíciókra?

„A tervezőgrafika és a design ma a legdinamikusabban változó szakterület, így számunkra kiemelt szerepe van a rugalmasságnak, a gyors váltásra való képességnek. Az élet változásait gyorsan követjük, sokszor elébe is megyünk, így a tanulók a legfrissebb trendet követve tudnak fejlődni és aktuális tudást szerezni, miközben a biztos szakmai alapokat is lefektetjük.

Ma felfokozott az igény az egyszerűsített webdesign-ra, a piacra kerülő, folyton megújuló mobil eszközökre applikációkat kell tervezni, új megoldásokat kitalálni, éppen ezért párhuzamosan megerősítettük a multimédia „sávot” és levettünk olyan programokat, melyek már annyira nem időszerűek.”

A gyors váltásokat, rugalmasságot segíti, hogy nagyon közvetlen a kapcsolat a hallgatóinkkal, sok a megbeszélés, találkozó, az inspiráló beszélgetés, így jobban tudunk az ő igényeik, ötleteik szerint is változtatni. Egy hierarchizált rendszerben nem biztos, hogy eljutna a diákok hangja a vezetéshez, a Visartban meghalljuk az igényeket és igyekszünk eszerint alakítani az oktatást.”

Hogyan választjátok ki a tanári gárdát, melyek a döntő szempontok?
„Ami a tanárokat illeti, mindannyian aktívak a pályájukon, nem régi tapasztalatok alapján tanítanak, hanem saját mindennapi munkájukból merítenek példákat és élő kapcsolatrendszerüket vetik latba a diákjaik érdekében.

Baksa janos vigszinhazi plakat.jpgAmikor például plakáttervezést tanulnak a Vígszínház adott évadjára készített munkáikat maga a színház ezzel foglalkozó kreatív vezetője minősíti és véleményezi, vagy akár a Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál művészeti vezetőjétől kaphatnak visszajelzést a fesztivál kapcsán készített anyagaikra.”

Milyen tapasztalataitok vannak a munkaerőpiacon való elhelyezkedést illetően?

„A már említett és nagyon sokat érő szakmai kapcsolatoknak köszönhetően, melyeket az évek alatt felhalmoznak itt a diákjaink, nagyon sokan már az iskola ideje alatt kapnak külsős megbízásokat, a diplomaosztást követően pedig már hetek múlva ügynökségek alkalmazásában dolgozhatnak.
A diplomarendszerünk is ezt segíti elő, hiszen 20-30 külső konzulens előtt prezentálják maguk a diákok munkáikat, így lehetőség nyílik az azonnali bemutatkozásra, neves művészekkel, művészeti vezetőkkel, art directorokkal való közvetlen kapcsolatra.
A hallgatók egyharmada a továbbtanulást választja, sokan külföldön, de magyar egyetemeken is.
Aki a Visart mellett dönt abban is nagy segítséget kap, hogy láthatja, éppen a már sokat emlegetett nagy létszámú tanári kar által, hogy milyen munka illik hozzá leginkább, hogyan képzelheti el a jövőjét.
Mert szabadúszóként, külsős megbízásokkal éppúgy vannak sikertörténeteink, mint ügynökségi karrier befutásában és művészeti pálya kialakításában is. A Visart alternatívát mutat, így mindenki kiválaszthatja a magáét a saját életére alkalmazva.”

fra intezet nyelviskola.jpg

Purnhauser zsofi szardiniacsomagolas.jpg

Kariko kariko szabolcs sportkonyvsorozat.jpg


A bejegyzés trackback címe:

https://visart.blog.hu/api/trackback/id/tr304715612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása